top of page

BETINGELSER OG VILKÅR

Selger er Campbell's Pureblyss, eid av Clint Campbell, Sandakerveien 70c, 0484 Oslo. E-post: contact@pureblyss.no, telefonnummer: +47 93994120, organisasjonsnummer: 928 579 611, og omtales i det følgende som «selgeren». som "kjøperen" i det følgende.

innbetaling


Selger kan kreve betaling for produktet fra det tidspunkt det sendes fra selger til kjøper. Dersom kjøper benytter kreditt- eller debetkort for betaling, kan selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet vil bli belastet samme dag som produktet sendes. Ved betaling med faktura utstedes faktura til kjøper ved utsendelse av produktet. Betalingsfristen er oppgitt på fakturaen og er minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med påfølgende faktura. For betaling med Vipps, Paypal eller Stripe vil belastningen skje umiddelbart ved bruk av en av disse betalingstjenestene.

Leveranse

Levering har skjedd når kjøperen eller dennes representant har tatt varen i besittelse. Dersom leveringstid ikke er angitt i bestillingsløsningen, skal selger levere varen til kjøper uten ugrunnet opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varene skal leveres til kjøper, med mindre annet er avtalt mellom partene.

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angreretten, kan kjøper heve kjøpet av varen i henhold til forbrukeravtaleloven.
Kjøper skal gi selger beskjed om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristens begynnelse. Fristen inkluderer alle kalenderdager. Dersom fristen faller på en lørdag, helligdag eller helligdag, forlenges fristen til neste virkedag. 

 

Angrefristen anses overholdt dersom varselet sendes før fristens utløp. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er benyttet, og varselet bør derfor gis skriftlig (angreskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner:


Ved kjøp av en enkelt vare løper angrefristen fra dagen etter at varen(e) er mottatt. Dersom et abonnement selges, eller avtalen innebærer regelmessig levering av identiske varer, løper perioden fra dagen etter at første forsendelse er mottatt. Består kjøpet av flere leveranser, løper angrefristen fra dagen etter siste levering er mottatt. Angrefristen forlenges til 12 måneder etter utløpet av opprinnelig frist dersom selger ikke før avtaleinngåelse informerer kjøper om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Det samme gjelder ved manglende informasjon om vilkår, frister og prosedyrer for bruk av angreretten. Dersom selger gir opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen fortsatt 14 dager etter den dagen kjøper mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten skal varene returneres til selger uten ugrunnet opphold og senest 14 dager etter at varsel om bruk av angreretten er gitt. Kjøper bærer de direkte kostnadene ved å returnere varene, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å informere kjøper om at han eller hun skal bære returkostnadene. Selger kan ikke kreve gebyr for kjøpers bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varene på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon uten å miste angreretten. Dersom prøvingen eller undersøkelsen av varene går utover det som er rimelig og nødvendig, kan kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen.

Selger plikter å tilbakebetale kjøpesummen til kjøper uten ugrunnet opphold og senest 14 dager etter at selger mottok melding om kjøpers beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen inntil han eller hun har mottatt varen fra kjøper eller inntil kjøper har fremlagt dokumentasjon på at varen er returnert

Feil på varene

Kjøperens rettigheter og klagefrist: Dersom det foreligger en mangel ved varen, skal kjøper innen rimelig tid etter at han eller hun har oppdaget det, gi melding til selger om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert i tide dersom det inntreffer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Reklamasjon kan fremmes senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varene eller deler av dem er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er klagefristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøper eller forhold: Har varen en mangel som ikke er kjøpers skyld eller forårsaket av kjøper, kan kjøper etter reglene i forbrukerkjøpsloven kap. 6, etter omstendighetene holde tilbake kjøpesummen, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve heving av avtalen og/eller kreve erstatning fra selger.

Klager til selger skal fremsettes skriftlig.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøper eller forhold: Har varen en mangel som ikke er kjøpers skyld eller forårsaket av kjøper, kan kjøper etter reglene i forbrukerkjøpsloven kap. 6, etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve heving av avtalen og/eller kreve erstatning fra selger.Klager til selger skal fremsettes skriftlig.​Rettelse eller omlevering: Kjøper kan velge å kreve mangelen utbedret eller levering av tilsvarende vare. Selger kan imidlertid motsette seg kjøpers anmodning dersom gjennomføring av kravet er umulig eller påfører selger urimelige kostnader. Utbedring eller omlevering bør gjøres innen rimelig tid. Selger har generelt ikke rett til å foreta mer enn to forsøk på å utbedre samme mangel.

Prisreduksjon:


Kjøper kan kreve passende prisavslag dersom varen ikke rettes eller omleveres. Dette betyr at forholdet mellom redusert og avtalt pris tilsvarer forholdet mellom varens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøper.

Avslutning:


Dersom varen ikke blir rettet eller omlevert, kan kjøper heve kjøpet også når mangelen ikke er uvesentlig. ?

konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, se punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefonnummer +47 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker som bor i et annet EU-land. Klagen sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.

BETALINGSMETODER

  • Kreditt-/debetkort

  •  Vipps

  • Paypal

PERSONVERN OG SIKKERHET

Hvilke personopplysninger samler vi inn?

Vi samler inn ulike typer informasjon, inkludert:

Kontaktinformasjon: Navn, e-postadresse, telefonnummer og postadresse.

Brukerinformasjon: IP-adresse, nettlesertype, besøkte sider og bruksmønstre på vår nettside.

Kundedata: Informasjon knyttet til din bruk av våre tjenester, inkludert kommunikasjon med oss.

Økonomisk informasjon: Betalingsinformasjon dersom du kjøper våre produkter.

 

Hvordan samler vi inn personopplysninger?

Vi samler inn personopplysninger på følgende måter:

Direkte fra deg: Når du fyller ut skjemaer på vår nettside, kontakter oss via e-post eller telefon, eller abonnerer på våre nyhetsbrev.

Automatisk: Gjennom bruk av informasjonskapsler (cookies) og andre sporingsteknologier når du besøker vår nettside.

Fra tredjeparter: Som samarbeider med oss for å levere tjenester til deg.

 

Hvordan bruker vi personopplysningene dine?

Vi bruker dine personopplysninger til følgende formål:

Til å levere og administrere våre tjenester: Inkludert å opprette og administrere din konto, behandle betalinger, og kommunisere med deg om din bruk av våre tjenester.

Til markedsføringsformål: Sende deg nyhetsbrev og markedsføringsmateriale dersom du har samtykket til dette.

Til å forbedre vår nettside og tjenester: Analysering av bruksmønstre for å forbedre brukeropplevelsen.

Til juridiske formål: Overholdelse av lover og forskrifter, samt beskyttelse av våre rettigheter og eiendom.

Hvordan beskytter vi dine personopplysninger?

Vi tar sikkerheten til dine personopplysninger på alvor og har implementert passende tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dem mot uautorisert tilgang, tap, misbruk eller ødeleggelse.

 

Deling av personopplysninger

Vi deler ikke dine personopplysninger med tredjeparter, bortsett fra:

Med tjenesteleverandører: Som hjelper oss med å levere våre tjenester, for eksempel betalingsprosessorer og IT-leverandører.

Med myndigheter: Når det kreves av loven eller for å beskytte våre rettigheter.

 

Dine rettigheter

Du har rett til å:

Få tilgang til dine personopplysninger: Be om en kopi av informasjonen vi har om deg.

Korrigere dine personopplysninger: Be oss rette feilaktige eller ufullstendige opplysninger.

Slette dine personopplysninger: Be om at vi sletter dine opplysninger under visse omstendigheter.

Begrense behandlingen: Be oss begrense bruken av dine opplysninger under visse omstendigheter.

Protestere mot behandlingen: Når behandlingen er basert på våre legitime interesser, kan du protestere mot dette.

Dataportabilitet: Be om å få dine personopplysninger overført til en annen organisasjon i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format.

For å utøve dine rettigheter, vennligst kontakt oss på [e-postadresse].

 

Informasjonskapsler (Cookies)

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse på vår nettside. Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på din enhet når du besøker en nettside. De hjelper oss med å forstå hvordan du bruker vår nettside og kan tilpasses for å gi deg en bedre opplevelse. Du kan administrere dine informasjonskapsler gjennom nettleserinnstillingene.

 

Endringer i personvernerklæringen

Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Vi vil informere deg om vesentlige endringer ved å legge ut en melding på vår nettside eller kontakte deg direkte.

 

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller vår behandling av dine personopplysninger, vennligst kontakt oss på:

 

Campbells Pureblyss 

Org. Nr: NO 928 579 611 MVA

Sandakerveien 70 C, 0484

Oslo, 

Norge 

E-post: contact@pureblyss.no

bottom of page